Blizzard

Blizzard är min första ponny, jag köpte honom när jag var fem år gammal, alltså är det han som har lärt mig allt jag kan idag. Blizze som vi kallar honom är född 1996 och är 16 år iår. Han är riktigt fin i dressyren om man hittar knapparna på honom. Min mamma kör även vagn med honom, det tycker han är det roligaste!
Egentligen var det menningen att jag skulle börja hoppa blizze innan men tyvärr gick det åt skogen då han bara slängde av mig för han tyckte det var så tråkigt. Då letade vi efter en till ponny som jag kunne klättra med i klasserna. Vi ville då inte sälja blizze eftersom han är vår lille ögonsten så därför har vi en liten medryttare som heter lovisa som rider han två gånger i veckan och resten rider jag honom och sen så kör mamma en del med honom också!
Ni kommer få läsa min och blizzes tränning om vardagarna med massa dressyr eller lite trix!
Det var lite kortfattat om min lille buse, mer får ni veta i inläggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0