Dagens ridpass-Lisa

Hejsan i fina vädret! här nere i lilla mölleberga är det fint fint väder ska jag säga, 9+, weehååå!
Hoppas det är fint väder hemma hos er också!
Idag gick det inte så bra när jag red Lisa men som tur va blev det bra ändå! Jo det var såhär att jag började rida med ett annat bett idag och så som vi har gjort några dagar nu så satte jag på inspänningen i yter men sen när jag skulle ta av inspänningen då jag ville trava lite över bommar och ha utan inspänningen blev Lisa helt plötsligt jätte konstig, hållde på med hela huvudet och var helt irriterande och såklart hoppade jag av och ville byta bett till det andra bettet men först ville vi kolla i munnen om hon hade ont någonstans eller hade sår eller nåt liknande. Det var tur att vi kollade då hon hade lite sår på tungan, min pluttis ;( Vi gick in med Lisa och tog tempen och kollade om hon hade feber för vi trodde först att det var en förkylnings blåsa men hon hade ingen feber som tur är ;) Så istället tog vi hackamoret och satte på henne och jag red lite granna med det och det gick så sjukt bra! Hon lyssnade och var super nöjd och såg jätte glad ut och man såg också att hon var lite lättad av att inte ha ett bett i munnen som gjorde ont!
Blizze då? Han gick super bra med Lovisa och Lovisa galopperade till och med på han idag, både med lina och utan lina, super duktiga båda två!
 
Nu ska vi somsagt rida Lisa med hackamoret några dagar tills såret i munnen har läckt, ska ju tävla i helgen så vi får se om det går bra att rida med hackamoret på träningen på torsdag, åter står att se!
 
Nu ska jag byta om och ska fråga om mira vill gå ut och fota i det fina vädret och om hon vill det får ni bilder senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0