Jag säljer min andra halva...

Inlägget jag själv har väntat på att skriva, inlägget jag själv har bestämt att skriva nu, sitter och gråter nu, inte kul alls! Jag går rätt på sak nu.. Jag ska nu lämna över min ena halva till nån annan som ska få ta över han, ha lika många lyckliga år eller mer än vad jag hade, jag hade hoppats på mer men någon gång tar en saga slut och det gör den nu.. Jag älskar denna hästen sjukt mycket, finns ingen jag hellre vill ha en den här hästen, Blizze<3 Den finaste någonsin, någon gång måste jag själv ta steget över och tänka lite.. Blizze är en fin häst med ett stort gått hjärta som inte bara kan stå i hagen för min skull, det går inte, jag måste välja, ta ett beslut, det är jobbigt men jag klarar det, det är inte så att jag inte älskar denna ponnyn, det gör jag, jag älskar han mycket, mycket, men när jag köpte Lisa och skulle ta steget från att bara rida hemma och istället vara på tävlingsbanerna fick jag välja, Blizze mår inte bra att bara vara hemma på stallet och inte hinnas ridas när jag är och tävlar med Lisa, eller på vardagarna att han bara ska stå där som ingenting fastän hur myckt jag än älskar honom. 
Igår var jag, min tränare och mamma tillsammans med Blizze på det stället han ska stå på, han släpptes med en liten shettis som är ung ponny och det gick bra, mycket bra! Det stället han kommer stå på är hos en tjej som har två små barn som älskar att rida och älskar faktiskt min ponny, hon tjejen har två hästar till men dem är ung ponny och ung häst och dem barnen kan inte rida dem, hon tjejen äger inte gården utan dem står uppstallade där också men hon bor alldeles intill stallet, där Blizze kommer stå är även det stället jag rider med Lisa när det är kallt, alltså i ridhuset. Jag kan hälsa på när jag vill, rida när jag vill och det är så, så nära så jag kan komma dit. Jag saknar han redan fastän han inte har flyttat än.. 
 
Vi ska dit imorgon med honom för att släppa hennes lilla ponny och blizze igen och sen antagligen någon gång i veckan flyttar vi dit honom med alla hans grejer och sånt. Men antagligen slutet av veckan, vi ska såklart ta det i lugnt tempo.
Men det är absolut inte slut med honom i bloggen utan jag kommer skriva om hur han mår och lite sånt då vi har kontakt med henne och så, sen kommer jag antagligen träffa blizze många gånger i veckan eftersom det är så himla nära.
Min alldeles egna älsklings Blizze, och min egna solstråle och min ena halva av mitt hjärta, jag älskar dig världens finaste ponny<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0